НАСА пусна сайт за Земята от Космоса

© NASA

НАСА пусна сайт, на който всекидневно може да се проследяват изображения на слънчевата страна на Земята, заснета от разстояние около 1,5 млн. километра.

Ежедневно около 12 цветни снимки от спътника DSCOVR ще бъдат качвани на сайта и ще позволяват да се разгледа Земята от различни точки. Снимките са от спътника DSCOVR, изпратен през февруари с цел наблюдение на слънчевия вятър, а също на атмосферата на Земята.

Спътникът се намира в точка на Лагранж L1 непосредствено на линията Земя–Слънце, по такъв начин нашата планета винаги е обърната към него със слънчевата страна. Тъй като на фона на тъмнината от Космоса Земята изглежда много ярко осветена, снимките се правят с много кратка задръжка от 20-100 милисекунди. При това дори най-ярките звезди на снимките се оказват невидими.

Снабдената с телескоп камера EPIC, с която разполага спътникът, прави серии от 10 снимки в различни части на спектъра. Изображенията, направени в червения, зеления и синия канал, след това се използват за създаване на цветни снимки, чието качество е еквивалентно на 12-мегапикселова камера.