„Нови хоризонти“ тръгва към предците на Плутон

© NASA, ESA, and G. Bacon (STScI)

Сондата „Нови хоризонти“ (New Horizons) е завършила последния цикъл от маневри, които я извели на траектория за среща с обекта 2014 MU69. От негови аналози, смятат учените, са били „слепени“ Плутон и другите планети джуджета от пояса на Кайпер, съобщава НАСА.

„Това е още един крайъгълен камък в живота и на така успешната мисия, която продължава да ни дава нови и невероятни данни всеки ден. Корекциите на курса на „Нови хоризонти“ ни дават възможност да изучим още по-далечни обекти, които ще срещне сондата по своя път към вечността“, казва Кърт Нийбър (Curt Niebur) от централата на НАСА във Вашингтон.

През октомври и в началото на ноември тази година, след предаване на най-интересните снимки и важни научни данни, сондата „Нови хоризонти“ проведе серия от четири цикъла на ускорение и маневри, които ще му позволят през януари 2019 година да се срещне с обекта 2014 MU69 от пояса на Кайпер.

Всички маневри били проведени с изящна математическа точност и научният екип на „Нови хоризонти“ очаква сондата да прелети на още по-близко разстояние от повърхността на астероида, отколкото при срещата с Плутон през юли тази година.

Обектът 2014 MU69 беше избран като следваща цел на сондата през август т.г., когато „Нови хоризонти“ успешно се размина с Плутон и напусна неговата система. Обектът се намира на разстояние почти три милиарда километра от орбитата на Плутон и притежава доста скромни размери – около 60 км в диаметър.

„Прародителят“ на Плутон се намира малко в страни от оригиналната траектория на сондата и екипът на „Нови хоризонти“ трябвало малко да промени курса на апарата, като го накара да се движи със скорост 57 м/с в посока на обекта 2014 MU69.

Освен смяната на курса, за да се състои тази среща, е необходимо НАСА да продължи работата на мисията поне до края на 2019 година. Екипът на „Нови хоризонти“ планира да подаде всички необходими документи и заявки в началото на следващата година.