Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Погледнете към небето: Една от най-ярките комети за 2024 г. лети към Земята

30 август 2024 г. в 11:30
Последно: 30 август 2024 г. в 11:30

Очакваше се кометата C/2023 A3 да се разпадне, когато приближи до Слънцето, но нови данни показват, че тя продължава своето пътуване към нашата звезда.

През май C/2023 A3 започна да увеличава яркостта си и се очакваше да стане един от най-ярките обекти, видими на нощното небе през октомври.

Някои учени дори предположиха, че ще може да се види с просто око.

Но през юли се появиха данни, че C/2023 A3 ще се разпадне. Сега наблюдения показват, че това няма да се случи, тъй като тя отново е увеличила яркостта си и е развила дълга опашка, пише IFLScience.

Кометата C/2023 A3 бе открита наскоро в изображения от космическия кораб STEREO-A на НАСА.

Данните показват, че въпреки прогнозите, кометата остава непокътната и в близко бъдеще ще се приближи до Слънцето, а след това и до Земята.

Експерти коментират, че е станала още по-ярка и блясъкът ѝ е достигнал магнитуд 7. Това означава, че все още не може да се види с просто око. Дали въобще това ще бъде възможно, ще стане ясно през септември.

Кометата трябва да се приближи максимално до Слънцето на 27 септември. Учените смятат, че дотогава кометата трябва да се вижда с просто око преди зазоряване. Тя обаче ще стане още по-ярка и видима, когато се приближи до Земята.

Ако прогнозите са верни, на 9 октомври преди залез слънце ще можем да я видим много добре.

А на 12 октомври ще прелети възможно най-близо до Земята, на разстояние 70 милиона километра.

Кометата C/2023 A3 беше открита за първи път в началото на 2023 г. Смята се, че кометата е започнала своето пътуване в облака на Оорт, сферата около Слънчевата система, където живеят милиони комети и други ледени обекти.