Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Руски учени създадоха „умни дрехи“ за наблюдение на здравето на космонавтите

12 септември 2024 г. в 19:18
Последно: 12 септември 2024 г. в 19:18

Руски учени разработиха „умни дрехи“, които ще позволят да се следи здравето на космонавтите по време на подготовката им за полети. Костюмите ще следят нивото на умора и ще предотвратяват мускулната атрофия, като ги стимулира.

Експертите ще тестват костюма на Земята в продължение на една година, а през 2027 г. се надяват да тестват първия модел в ниска околоземна орбита.

Разработката, наречена MioBody, беше представена от специалисти от Самарския държавен медицински университет към Министерството на здравеопазването на Русия.

Уникалният костюм е оборудван с електромиографски сензори, устройства за обратна връзка и е в състояние да въздейства на определени мускули чрез компресия.

Въпреки изобилието от свързано електронно оборудване, дрехите могат да се перат, отбелязват учените. Освен това няма да затрудняват движението, което е изключително важно по време на физическа активност.

Наблюдението и корекцията на състоянието на мускулите на астронавтите по време на подготовката за полети и рехабилитацията след завръщане от орбита ще повиши ефективността на обучение – екипажите ще се адаптират по-лесно към безтегловност или, обратно, към земните условия.

Иновации