Слънцето се родило късно, затова се появила годната за живот Земя

© NASA/ESA/Z. Levay (STScI)

Учените обясниха възникването на планети и вероятно – на живот, с късното раждане на Слънцето, съобщава НАСА.

За тази цел астрофизиците изучили развитието във времето на галактики с маси като тази на Млечния път.

Резултатите от изследванията са публикувани в The Astrophysical Journal.

Учените анализирали повече от 24 000 галактики от каталозите Cosmic Assembly Near-infrared Deep Extragalactic Legacy Survey (CANDELS) и FourStar Galaxy Evolution Survey (ZFOURGE), създадени с помощта на телескопите „Хъбъл“ и „Магелан“. Снимките са получени в широк диапазон вълни – от ултравиолетови до инфрачервени.

С помощта на двата инструмента и орбиталните телескопи „Спицър“ и „Хершел“, както и няколко наземни обсерватории учените подбрали около 2000 изображения на галактики с маси и възраст, сравними с Млечния път, и представили галерия от шест снимки, демонстриращи развитието на нашата галактика от времето преди 11,3 млрд. г. до 3,1 млрд. г.

В началото на своята еволюция преди повече от  десет милиарда години Млечният път е произвел максимално количество звездна материя – около 30 пъти повече, отколкото днес. Както отбелязват астрономите, те наблюдавали сигурна корелация между формирането на звездите и ръста на звездната маса в галактиката.

Развитието на галактиките от типа на Млечния път във времето (за увеличено изображение кликнете върху картинката).