Сънищата правят странното привично

Когато мозъкът много пъти види едно и също (например едно и също лице), той свиква с него, в резултат и ретиналните неврони по-слабо реагират на познати черти, и зрителните центрове на мозъчната кора не са така активни.

Такава зрителна адаптация позволява на мозъка да работи по-икономично и да не хаби ресурси за това, което му е отдавна известно.

Изследователи от Лондонския университетски колеж решили да проверят как влияе сънят на този процес на привикване на мозъка към познати лица. Експериментът бил такъв: група доброволци гледали снимки на известни хора, само че тези лица били изкривени. Учените знаели, че деформацията на познати физиономии смущава мозъка и го кара отново да привиква към изменящия се облик.

След преглеждането на снимките някои доброволци лягали за известно време да поспят, а други оставали да бодърстват. След почивката на всички били показани същите снимки, само че заедно с изкривените физиономии имало и нормални, както и леко сплескани. От човека се изисквало да посочи варианта, който му се струвал най-близък до реалността.

Снимки на Джордж Клуни и Анджелина Джоли, които психолозите изкривили заради експеримента.