Яркозелен небесен обект няма обяснение (ВИДЕО)

Около 22 часа на 11 ноември жителите на Забайкалския край забелязали в тъмното небе яркозелен обект. Огромната зелена топка разсякла небето. Хората видели няколко ярки изблика и решили, че това е метеорит.

Жителите на населеното място Оловянная си помислили, че на военния полигон „Цугол“ се провеждат учения, и не отдали значение на събитието.

„Първоначално решихме, че военните имат учения, но нямаше характерен грохот. Обикновено стрелата в селището се чува много добре. Може да е било метеорит“, разказал очевидец на събитията.

Явлението било наблюдавано и в сибирския град Чита, и в други райони.

Информацията за военни учения на полигона „Цугол“ била опровергана сутринта на 12 ноември. Източник, пожелал да остане анонимен, коментирал:

„Лично аз нищо не съм видял в небето, но със сигурност мога да кажа, че не е било работа на военните. Сега в нашия район няма никакви учения.“

Липсата на учения била потвърдена и в Източния военен окръг:

„Еднозначно мога да заявя, че този небесен обект няма никакво отношение към действия на територията на Забайкалския край. По-скоро това е природно явление“, отбелязал Иля Метелкин от пресслужбата на 29-а армия.

Някои смятат че зелената светлина над Чита е следа от китайския разузнавателен спътник Yaogan-28, който бил изстрелян на 8 ноември, но никой в Забайкалието не може да даде точно научно обяснение на това явление.

Коментар на специалиста:

Роман Филенко, служител на Института за природни ресурси:

„Явлението още няма научно обяснение. Предоставените в интернет снимки и видеа са с много лошо качество, възможно нямащи никакво отношение към това, което се е случило на 11 ноември.

Затова не може да се каже с точност какво е било това – има само хипотези. Възможно е това да е бил метеорит, отклонил се от големия поток метеорити, който се очакваше в неделя. А може и да е било космически спътник. Отново няма никаква информация дали тялото е долетяло до земята, или е изгоряло по време на полета.

Възможно е скоро да се появят по-точни космически данни, които да покажат доколко сериозно е било това явление.“

Комсомолская правда