Юпитер и Венера се срещат във „Витлеемска звезда“

Съединение на Венера, Юпитер и Луната над телескопа VLT на Европейската южна обсерватория в чилийската пустиня Атакама. Не е Витлеемската звезда, но явлението е същото. © ESO/Y. Beletsky

В нощта на вторник срещу сряда Юпитер и Венера толкова ще се сближат на небето, че практически ще се докоснат, което ще ги направи подобни на митичната Витлеемска звезда, и ще прекарат в този „космически танц“ малко повече от седмица, съобщава изданието Sky & Telescope.

„За наблюдателите, невъоръжени с телескопи или бинокли, те ще изглеждат като двойна звезда. Всички хора, които преди рядко са поглеждали към небето и не са обръщали внимание на планетите, ще бъдат поразени колко близо ще се озоват те“, разказва ученият Кели Бийти (Kelly Beatty), старши редактор в Sky & Telescope.

Подобни събития, наричани от астрономите „схождение на планети“, протичат доста често, но рядко Венера и Юпитер се сближават на толкова малко разстояние на небосвода. Компания ще им прави ярката звезда Регул, която, независимо от привидната ѝ близост, всъщност се намира на 80 светлинни години от Земята.