Животът на Земята е бил едно голямо животно

The Onion
Димитър Димитров

Ново проучване на щатския университет в Пенсилвания (САЩ) ни дава задълбочен поглед върху биологичното минало на планетата ни.

Изследователи са открили, че в много ранен период от историята на Земята всички животни са представлявали едно гигантско същество, което е започнало да се разделя преди около 175 милиона години.

„След като анализирахме страшно много фосилни находки, заключихме, че някога масивно „суперживотно“ е бродело из планетата ни, но е започнало да се дели на отделни животни през мезозойската ера“, казва главният автор на проучването Гари Олбрайт (Gary Albright).

Той отбелязва, че ако се вгледаме в определени видове, даже изглежда логично. Например вратът на жирафа пасва перфектно с корема на хипопотама, или формата на опашката на делфин създава прекрасна фигура, когато се постави до гърба на морски скат.

„Смятаме, че процесът на разделяне е започнал, когато в мегаживотното са се формирали пукнатини и по този начин по-малките птици, бозайници, земноводни, влечуги и риби са избягали.“

Според Олбрайт този процес продължава и до днес и след няколко милиона години птицечовката ще се раздели на патка и голям плъх.

The Onion