7 леко притеснителни факта, които ти се иска да не са верни, но всъщност са

Точката Немо. (Google Earth/Business Insider)
Ивайло Красимиров

Какво е леко притеснителен факт? Може да изглежда като безобиден въпрос, но всъщност е въпрос, който гарантирано повдига тревожни асоциации, някои по-малко притеснителни от други. Събрахме някои от любимите ни факти, които може да прегледате набързо:

1. Най-отдалечента точка на планетата от всякаква цивилизация във всички посоки е точка в Тихия океан, наречена Немо. Тук става дума за отдалеченост от земя, не толкова от цивилизация, но това не променя факта.
  2. При малките деца, постоянните им зъби се намират точно под очите. Горе – долу е напълно вярно.
  3. На Еверест има повече от 200 трупа, някои от които се използват като ориентир за катерачи. Плашещо вярно. На Еверест има много неща, които не трябва да са там.
  4. Във Франция прасе е било облечено в човешки дрехи, съдено и осъдено на смърт. Абсолютно вярно. Някога делата срещу животни са били обичайни. Това се отнася не просто за обикновени животни, но дори за насекоми, които са били съдени за унощожаване на реколти.
  5. Замисляли ли сте се някога как умират китове и делфини? Когато станат прекалено стари и слаби, за да могат да излизат на повърхността за въздух, те просто започват да потъват в студените и тъмни дълбини на океана и се задушават. Това е доста притеснително, но е част от цикъла на живота, защото осигурява животоспасяваща храна за много други и всъщност е по-добър край от това да засядат на плажовете, заради човешкото влияние.
  6. Ако доживееш да бъдеш най-старият човек на планетата, това ще означава, че цялата човешка популация е била сменена с изключение на теб. Това е доста притеснително или не?
  7. Ти си мозък в череп. Нямаш скелет вътре в теб, ти си вътре в скелета. Да, но дали наистина сме само мозък?

Източник ScienceAlert.com