72 нови тела около Земята, 8 са опасни

© SINC

В периода от 2013 година насам специалистите на НАСА са открили 72 нови тела около Земята, става ясно от доклад, публикуван на сайта на американската космическа агенция.

Става дума за данни, получени с помощта на космическия телескоп NEOWISE, чрез който НАСА проследява потенциално опасните небесни тела, допълва РИА Новости.

Общо от момента на рестартирането на телескопа през 2013 година след двегодишен „сън“, NEOWISE е предал на Земята информация за 439 околоземни обекта, 72 от които за първи път попадат в полезрението на учените.

Осем астероида, открити миналата година, се класифицират от НАСА като потенциално опасни поради техните размери и разположение спрямо нашата планета.

Специалистите обаче са на мнение, че в близко време едни или други небесни тела не представляват сериозна заплаха за Земята.

Околоземните обекти са комети или астероиди, които под въздействието на гравитацията на планетите гиганти са попаднали в нашата Слънчева система на орбити, които им позволяват да се озоват в непосредствена близост до Земята, пояснява НАСА.