Bigelow Airspace ще пуска частна космическа станция

© Bigelow Aerospace

Надуваемият модул ВЕАМ 330 (Bigelow Expandable Activity Module) с обем 330 куб. м ще бъде изпратен в Космоса през 2020 година, казва ръководителят на компанията Bigelow Airspace Робърт Бигелоу.

„Надяваме се да пуснем независимата космическа станция ВЕАМ 330 през 2020 година“, съобщава той. По думите му ориентировъчно през 2018 година компанията ще има готови два такива модула.

Бигелоу допълва, че апаратът трябва да стане частна космическа станция. В отговор на въпрос, дали разглежда сътрудничество с НАСА по използването на станцията, или търси частни компании, той казва: „Ние работим над комбинация от това.“

Ръководителят на Bigelow Airspace обяснява, че вече две страни и две големи компании са се заинтересували в участието в проекта и изпращането на товари при експериментите на модулите ВЕАМ.

„Може би след половин година ще получим разрешението на НАСА да си сътрудничим с тях, да приемаме заявки и пари“, казва той.

Според описанието на компанията надуваемият модул ВЕАМ 330 с обем на вътрешното пространство 330 куб. м, може да бъде използван за научни изследвания, космически туризъм и инструмент за мисии към Луната и Марс.

Според Бигелоу, сега „ние се намираме на ранен стадий на многообещаващ космически кораб, който разполага с голямо количество положителни аспекти“.

Първият експериментален модул ВЕАМ с обем около 16 куб. м, заминава към МКС днес с товарен кораб Dragon. Стойността на тестовия модул, създаден по договор с НАСА, е 17,8 милиона долара.

Планира се пет дни след пристигането на МКС модулът да бъде изваден от товарния кораб и скачен към станцията. По-рано НАСА съобщи, че модулът ще приеме работния си размер (около 3,2 метра в диаметър) в края на май, допълва РИА Новости.