Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Първият соларен полет през Атлантика е факт

23 юни 2016 г. в 14:08
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:27


Пътят над Атлантическия океан е дълъг, но „Solar Impulse 2“ успя да се справи. След прекосяването на океана захранваният от слънчева енергия самолет кацна безопасно в Севиля. Както екипът съобщи в Twitter, на машината са й били необходими 70 часа за прехода. Това е първото прекосяване на Атлантика със соларен самолет.

„Solar Impulse 2“ успя да извърши полет от Ню Йорк до Севиля без междинни кацания. Самолетът е успял да прекоси разстоянието с около 20 часа по-бързо от предварително планираното. „Искаме да представим един нов свят. Свят с чиста технология“, каза пилотът Бертран Пикар в коментар за мотивацията. Бъдещето е чисто и започна сега.

17 хиляди соларни клетки

Двамата авантюристи и учени Пикар и Андре Боршберг рекламират възобновяемите енергийни източници с обиколката на света на „Solar Impulse 2“. Повече от 17 000 соларни клетки върху повърхността на летателния апарат захранват с енергия електромоторите на едноместната машина от карбонови влакна. Размахът на крилата е 72 метра. Нормалната скорост на полета е около 48 км/ч. При силна слънчева светлина „Solar Impulse 2“ може да удвои тази скорост.

Проектът си е поставил за цел да покаже възможностите, които дава слънчевата енергия, макар че технологията все още не е мащабно приложима във въздушния транспорт. Това е така, защото енергийната ефективност на батериите е в пъти по-ниска от тази на керосина, с който се движат самолетите по принцип. Това означава, че самолет захранван от слънчева енергия, не може да превози нещо повече от пилота и акумулаторите (поне засега).

Проектът за околосветско пътешествие със „Solar Impulse 2“ стартира през март 2015 г. от Абу Даби. След това продължи през Индия и Китай до Хавай. При 8300 километровия полет от Япония до Хавай екипът постави нов световен рекорд за конкретната отсечка при соларните самолети.

При 120-часовия полет тогава се появи повреда в батериите. Пикар и Боршберг, които се сменят при полетите в едноместната машина, трябваше да направят девет месечна пауза на тихоокеанския остров. През април успяха да осъществят следващия полет от Хавай до Калифорния. С отсечката от 4300 км „Solar Impulse 2“ се справи за 62 часа.

Категории на статията:
Зелен свят