Влакът – стрела вече и в Тексас
Когато става въпрос за супер бърз железопътен транспорт, САЩ изостават от доста европейски страни, както и от Япония и Китай. Скоро това няма да е така, поне в Тексас.
Частната железопътна компания Texas Central планира да изгради вътрешно щатска мрежа, която да конкурира авиолиниите и пътуването с автомобили. Започва с връзка между Хюстън и Далас, като разстоянието от малко над 380 км ще бъде изминавано с влак за 90 минути. Това е повече от два часа по-късо време от обичайното за изминаване на разстоянието с автомобил и един час по-късо от пътуването със самолет. Планира се влаковете да тръгват в двете посоки на всеки 30 мин. по време на пиковите часове и на всеки час през останалото време. Ще има оставени и по 6 часа през нощните часове, когато влаковете няма да се движат, като през това време ще се прави поддръжка и инспекции на инфраструктурата и подвижния състав.
Американската компания планира да използва японските влакове “N700-I Bullet”. Те ще се превърнат в ярка конкуренция на трите основни авиокомпании, които сега обслужват маршрута. Американ еърлайнс, Юнайтед еърлайнс и Саутуест еърлайнс ежедневно имат общо около 40 полета в двете посоки в делнични дни.
Влакът – стрела ще предложи много повече удобства, ще избегне суматохата и проверките за сигурност по летищата и ще съкрати времето за пътуване. Много по-малко зависим ще е от капризите на времето, които могат да забавят пътуването с автомобил или самолет. Това го прави сериозна конкуренция на самолетните полети.
В една композиция ще има 400 места или осем вагона. Този тип влак пътува в Япония с 16 вагона между Токио и Осака. От американската компания обещават билетът между Далас и Хюстън да бъде много конкурентен на разходите за пътуване с кола или самолет.
Проектът е финансиран от частни инвеститори, не от щатски субсидии. Потребните суми за проекта са около 12 милиарда долара, но изчислените икономически ползи за 25 години надхвърлят 36 милиарда долара.