Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Влакът – стрела вече и в Тексас

14 юни 2017 г. в 12:06
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:22

Когато става въпрос за супер бърз железопътен транспорт, САЩ изостават от доста европейски страни, както и от Япония и Китай. Скоро това няма да е така, поне в Тексас.

Частната железопътна компания Texas Central планира да изгради вътрешно щатска мрежа, която да конкурира авиолиниите и пътуването с автомобили. Започва с връзка между Хюстън и Далас, като разстоянието от малко над 380 км ще бъде изминавано с влак за 90 минути. Това е повече от два часа по-късо време от обичайното за изминаване на разстоянието с автомобил и един час по-късо от пътуването със самолет. Планира се влаковете да тръгват в двете посоки на всеки 30 мин. по време на пиковите часове и на всеки час през останалото време. Ще има оставени и по 6 часа през нощните часове, когато влаковете няма да се движат, като през това време ще се прави поддръжка и инспекции на инфраструктурата и подвижния състав.

Американската компания планира да използва японските влакове “N700-I Bullet”. Те ще се превърнат в  ярка конкуренция на трите основни авиокомпании, които сега обслужват маршрута. Американ еърлайнс, Юнайтед еърлайнс и Саутуест еърлайнс ежедневно имат общо около 40 полета в двете посоки в делнични дни.

Влакът – стрела ще предложи много повече удобства, ще избегне суматохата и проверките за сигурност по летищата и ще съкрати времето за пътуване. Много по-малко зависим ще е от капризите на времето, които могат да забавят пътуването с автомобил или самолет. Това го прави сериозна конкуренция на самолетните полети.

В една композиция ще има 400 места или осем вагона. Този тип влак пътува в Япония с 16 вагона между Токио и Осака. От американската компания обещават билетът между Далас и Хюстън да бъде много конкурентен на разходите за пътуване с кола или самолет.

Проектът е финансиран от частни  инвеститори, не от щатски субсидии. Потребните суми за проекта са около 12 милиарда долара, но изчислените икономически ползи за 25 години надхвърлят 36 милиарда долара.

Категории на статията:
Иновации