Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Елън Мъск започва да строи свръхскоростния Hyperloop

3 март 2015 г. в 00:08
Последно: 4 март 2015 г. в 06:35

Идеята на Елън Мъск за свръхскоростен влак започва да се реализира. Строителството на първия етап от жп трасето от нов тип ще започне следващата година.

Компанията Hyperloop Transportation Technologies обяви плановете за началото на строителството на първия 8-километров участък от свръхскоростната транспортна система от ново поколение.

Строителството на трасето ще започне през 2016 година в Централната долина на Калифорния, така наречения град на бъдещето, където в перспектива ще бъдат разгърнати най-съвременните технологии.

В компанията подчертават, че 8-километровият участък няма да е макет, а пълнофункционален демонстратор на технологията, макар и с някои ограничения.

Опитният участък на Hyperloop ще бъде изпълнен по същата схема, както и бъдещото пълномащабно трасе от Сан Франциско до Лос Анджелис. Мощни вентилатори ще ускоряват в тръбата малки вагончета на магнитна левитация. Скоростта на бъдещите скоростни влакове ще бъде до 1200 км/ч – достатъчно за проверка на работоспособността на концепцията.

Освен това опитният участък ще представлява елипса с дължина на правите участъци 3 км, така че ускоряването до околозвукови скорости преди големи завои не е безопасно.

Първият етап от Hyperloop ще позволи да се изпитат свръхзвуковите влакове.

Следващата година започва строителството на най-важната част от трасето – надземната тръба. В бъдеще по такава тръба ще лети капсула-вагон с 28 пътници, като мощен вентилатор ще засмуква въздуха пред влака и ще го изхвърля зад него, снижавайки аеродинамичното съпротивление на влака.

Създаването на такъв компресор е технически най-сложната част от проекта. В тръбата на Hyperloop ще се поддържа понижено налягане на въздуха – при скорост 1200 км/ч то ще бъде около 100 Ра, което е сравнимо с налягането на височината на полетите на съвременните авиолайнери.

Всички тези технически решения са призвани да снижат съпротивлението на въздуха и да повишат скоростта на влака, без да се прибягва до огромен разход на енергия и използване на скъпи термоустойчиви материали.

Конструкция на вагона на Hyperloop.

Освен това в перспектива Hyperloop ще може самостоятелно да се снабдява с енергия (от слънчеви панели по цялата дължина на маршрута) и дори да захранва с енергия близките къщи и инфраструктурни обекти.

Разработката на Hyperloop има значение не само за региона, където се планира прокарването на първия маршрут на свръхзвуковия наземен транспорт, но и за цялата планета.

Тръбата на Hyperloop няма да заема много полезна площ, но трасето трябва да е максимално право, за да се избегне голямото претоварване на завоите.

Очевидно прогресът в сферата на транспорта в голяма степен определя общото ниво на развитие на нашата цивилизация. Сега пътникопотокът расте по цял свят и хората вече не искат да губят много време за пътуване, тъй като всеки час, прекаран в път, означава загуба на време за работа, почивка и развлечения.

Вижте още:

Транспорт на бъдещето или наивна мечта?

Възможно е в бъдеще технологията Hyperloop да получи широко разпространение и частично да замени скъпия и неефективен от гледна точка на разход на гориво авиотранспорт.

Категории на статията:
Технологии