Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Открити са останките на кораб, смятан за изчезнал в Бермудския триъгълник

17 февруари 2020 г. в 10:06
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:17

Идентифицирането на почти 100-годишно корабокрушение развенчава популярна теория на конспирацията: Бермудският триъгълник по някакъв начин е замесен с изчезването през 1925 г. на кораба SS Cotopaxi. Задвижваният с парен двигател кораб за насипни товари, никога не е стигнал до своята дестинация в Хавана. Но какви са били причините за това?

Истинската черешка на върха на откритието обаче е, че корабокрушението на SS Cotopaxi дори не е в Бермудския триъгълник, който се простира от Бермудите през Флорида до Пуерто Рико.
„Това е характерно за историите с този Бермудски триъгълник – ако всъщност погледнете на картата, повечето от историите свързани с него, дори не са станали в неговите граници“, заявява Майкъл Барнет, морски биолог и водолаз, който идентифицира останките на SS Cotopaxi.

Митът за Бермудския триъгълник дори не е съществувал, когато „Котопакси“ е изчезнал. Едва през 60-те години на миналия век терминът е въведен в статия на списание, а през 1974 г. излиза книгата с бестселъри „Бермудският триъгълник“ (Doubleday), предполагаща наред с други неща, че триъгълникът е създаден, когато „изгубеният“ град Атлантида е бил унищожен.

Оттогава Бермудският триъгълник се е превърнал в нарицателно за неразкрити тайни, също като Йети или чудовището от Лох Нес. През 1977 г. филмът на режисьора Стивън Спилбърг „Близки срещи от трети вид“ свързва изчезването на SS Cotopaxi с Бермудския триъгълник и извънземните.

Детективската работа на Барнет слага точка на тази идея. Когато Барнет се премества във Флорида преди почти 20 години, той започва да търси корабокрушения, които може да изследва, като се гмурка. По-конкретно, той се занимава с останките на корабокрушение, разположено на около 35 морски мили (65 километра) край източния бряг на Свети Августин, в северната част на Флорида.

За разлика от повечето корабокрушения в този район, останките са доста големи. Барнет прави някои изследвания и измервания на корабокрушението, разглежда исторически статии във вестниците и застрахователни записи, както и артефакти, намерени в останките.
Разследването му показва, че „Това да са останките на Котопакси наистина е единственият вариант“, казва Барнет.

През 2015 г. започна да се разпространява слух, че кораб-призрак, намерен от кубинската брегова охрана, всъщност е SS Cotopaxi. Барнет решава да постави край на тези небивалици, затова публикува видео онлайн, в което показва, че истинският „Котопакси“ е на дъното на Атлантическия океан. Скоро след неговата публикация, Science Channel се свързва с него и работят заедно, за да направят филм за неговата находка.

SS Cotopaxi напуска Чарлстън, Южна Каролина, на 29 ноември 1925 г. с товар от въглища, но корабът не стига далеч. Буря го унищожава и никой от 32-та души на борда не е видян или чут някога. Изследванията на Барнет и британския историк Гай Уолтърс показват защо. След като Cotopaxi изчезва, семействата на членовете на екипажа подават иск срещу компанията, която е собственик на кораба. Семействата са намерили дърводелеца на кораба, който свидетелства, че корабът е бил със счупени капаци на люка, които са използвани за покриване на въглищата. Ако водата от вълните стигне до борда на кораба и се стича до товарния трюм, счупените капаци означават, че корабът може да се наводни и да потъне.
„От свидетелствата знаем, че капаците на люковете са били полуразрушени и са се нуждаели от ремонт“, казва Барнет. „Капаците наистина са били в процес на ремонт, но въпреки това е дадено нареждане корабът да отплава за Куба, преди да бъде оправен.“

Изследването също така разкрива, че „Котопакси“ е изпращал сигнали за бедствие по безжична връзка на 1 декември 1925 г. Те са били приети в Джаксънвил, Флорида, който не е твърде далеч от мястото, където днес са останките, според изявление на Science Channel.

Освен това друг водолаз е открил месингови клапани от останките с буквите SV върху тях. Барнет заключава, че това вероятно е част от надписа Skott Valve Manufacturing Co., чийто щаб в Мичиган не е твърде далеч от мястото, където е построен „Котопакси“.

„Има смисъл местният корабостроител да използва местни доставчици на оборудване и неща от този характер“, казва Барнет. „Това е доказателство, че намерените останки са на „Котопакси“.

Категории на статията:
Археология