Астероид ще става космически кораб

© Made in Space

НАСА е избрала 13 перспективни проекта, чиято реализация е свързана с изменение на съществуващата архитектура и внедряване на новаторски технологии.

Сред подкрепените проекти са двумерни космически апарати и преоборудване на астероид, съобщава сайтът на агенцията.

За да се преоборудва астероид в космически кораб, инженерите предлагат да се изпрати на небесния обект робот, който да извърши необходимите преобразувания, използвайки изключително ресурсите на самия астероид. В бъдеще той ще може да се използва от човека за собствени интереси.

Двумерните апарати могат да се увият около тримерни обекти. По такъв начин те ще очистват пространството близо до Земята и ще защитават спътниците от космическия боклук. Друга идея са препрограмируеми организми. Те ще се намират на Марс и ще помагат в колонизацията на планетата.

Инициативите на учените са подкрепени от Института за напреднали изследвания на НАСА.

По време на първата фаза финалистите са получили по сто хиляди долара. В случай че техническо-икономическото обосноваване на проектите бъде успешно, подбраните по време на втората фаза участници ще получат по 500 000 долара.

Институтът за напреднали изследвания провежда подбор и подкрепа на перспективни изследователи от 2011 година. Повечето от предложенията на учените, както отбелязват експертите на НАСА и самите специалисти, са прекалено фантастични, за да се реализират днес, но това не означава, че няма да се въплътят в бъдеще.