Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Експеримент ще търси дупка в теорията на Айнщайн

27 април 2016 г. в 00:08
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:26

Общата теория на относителността на Айнщайн ще бъде проверявана с помощта на нов спътник, на който ще се проведе експеримент, способен да преобърне нашето разбиране за физиката.

Френският орбитален летателен апарат Microscope ще се опита да пробие дупка в най-известната теория на Айнщайн. Учените решили да измерят как две различни късчета метал – титан и платино-родиева сплав – се държат на орбита.

„В Космоса е възможно да се изучи относителното движение на две тела в практически съвършена и постоянна микрогравитация, защитена от въздействията, които могат да се срещнат на Земята“, казва компанията Arianespace, изстреляла Microscope в Космоса.

Теорията на Айнщайн казва, че в абсолютна безтегловност два обекта ще се движат абсолютно еднакво. Но ако те започнат да се държат различно, то „принципът ще бъде нарушен и това събитие ще разтърси самите основи на физиката“, добавя компанията.

Заедно с Microscope на борда на руската ракета „Союз“ в орбита се отправи и спътник, призван да наблюдава повърхността на планетата и климатичните изменения.

Експериментът започва много скоро, ще следим събитията.