Хората в Теотиуакан са развъждали зайци

Ивайло Красимиров

Хората, живели преди векове в Теотиуакан в Мексико, са отглеждали зайци за храна, за кожата им и за да използват костите им като сечива, съобщи АФП.

Това е един от първите примери за отглеждане на малки бозайници от туземно население, твърдят учени от Университета на Калифорния в Дейвис.

„Тъй като в доиспанско Мексико не е имало големи опитомени бозайници, като кози, крави и коне, мнозина смятат, че индианците не са имали напреднало животновъдство като в обществата на Стария континент – обясни Андрю Съмървил от екипа. – Резултатите ни показват, че хората в древния град Теотиуакан са отглеждали по-малки животни като зайците“.

Теотиуакан е известен с внушителните си пирамиди на Слънцето и на Луната. Градът възниква преди новата ера и в апогея си има 200 000 жители. През 6-и или 7-и век обаче запада.

Анализите на археологическите разкопки показват, че дивите зайци са били сред най-ценените животни в тази култура. Такива са 48 процента от идентифицираните останки в поселището Остояхуалко. Там навремето е имало кланици. Наличието на завишено ниво фосфати в почвата показва, че се е ляла кръв и е имало разложени фекалии.

Археолозите са намерили също каменни остриета и много кости от лапи на зайци, както и каменни ограждения, където вероятно животните са затваряни. (БТА)