И Боинг работи за полета до Марс

Ивайло Красимиров

За повечето хора фирмата Боинг е известна само като един от най-големите световни производители на самолети. Сега от компанията съобщиха, че работят за полет на хора в космоса. Разкрити бяха плановете, чрез програмата „Портал и транспорт към открития космос“  (Deep Space Gateway and Transport), да се кооперират с НАСА за осъществяване на нови мисии до Луната и до Марс.

Заедно с НАСА, от Боинг разработват Space Launch System, която ще замени сегашната Международна космическа станция, но ще бъде в орбита близка до Луната. На следващ етап от нея ще бъдат изстрелвани ракетите, които трябва да  стигнат до Марс.

Маркетинг директорът на Боинг за изследване на космоса, Пит МакГрат обясни, че в техните планове влиза изпращането на товари и хора в космоса, където те ще сглобят новата система, за която се очаква да бъде в работно състояние още в началото на 20-те години. На нея ще бъдат позиционирани бъдещите космически кораби за полет до Марс. След завършване на мисиите си, корабите ще се завръщат отново на станцията в орбита около Луната. Тук те ще бъдат възстановявани и подготвяни за нови полети до Червената планета.

Ако всичко върви по план, системата ще бъде готова за тестване (дали от нея може да се изпрати кораб до Марс) още в края на 20-те години, считат от Боинг.