Космически частици ще изследват египетска пирамида

египетска пирамида
Димитър Димитров

Международен екип изследователи ще анализират космически частици, събрани от изкривената пирамида в Дашур (Египет). Целта е да разберат как и защо е построена 4600-годишната пирамида.

Тези частици, наречени мюони, минават през празното пространство и може да бъдат абсорбирани или отразени от твърди повърхности. Чрез изучаване на тези космически частици учените ще разберат повече за произхода на пирамидата, построена от фараона Снефру.

„Нямаме сигурни доказателства за каквото и да е било. Разполагаме само с теории и хипотези”, казва Хани Хелал (Hany Helal), който е вицепрезидент на института за опазване на културното наследство. „Чрез новата технология се опитваме да подобрим хипотезата за това как са построени пирамидите.”

В проекта за сканиране на пирамидите, от който разбрахме за температурни аномалии в Хеопсовата пирамида, са използвани термални технологии, включващи мюонен анализ.

„Ако открием дори само квадратен метър празнина, ще изникнат нови въпроси и хипотези, които може би ще помогнат да открием истината”, казва Мехди Таюби, който е президент на института за опазване на културното наследство.

Associated Press