Космическо чудовище се храни с комети

© ISAS/JAXA

Вселената е необятно и загадъчно пространство и научната фантастика ни е учила, че всъщност нищо не знаем за това, което се случва там, горе.

Да вземем например звездата на име Бета Пикторис. Вместо от система от планети, които варират от малки твърди небесни тела до масивни газови гиганти, тази звезда е заобиколена от огромен облак прах и отломки.

Приетата теория обяснява защо Бета Пикторис се явява пристанище на това, което може да се нарече нещо от рода на гробище на вероятно бивши планети – звездата някога е била дом за два свята. Според тази теория впоследствие тези два свята буквално са се сблъскали и са оставили след себе си само купчина раздробени камъни и изстиващи ядра.

Това направо си звучи ужасно, особено по отношение на вероятните жители на дадената система. Но сега се появи още една и още по-ужасна теория, която в последно време набира обороти. Накратко новата хипотеза се заключава в това, че нещо огромно и смъртоносно се крие в тъмнината.

Вместо две достатъчно огромни планети, сблъскали се една с друга, Бета Пикторис може да е била дом за една планета с размерите на Сатурн, чието точно местонахождение още не е определено от учените на станцията ALMA ((Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили. Това скрито чудовище притежава прекрасна сила на привличане, която е толкова силна, че буквално примамва прелитащите наблизо астероиди и комети, като ги разкъсва, щом се окажат прекалено близо.

Разкъсаните късчета от комети след това се привличат към вихрова зона, създавайки огромен прахов облак около звездата. Това чудовище, живеещо в Космоса, разбира се, е приказка, но огромната топка, криеща се в праха на звездата Бета Пикторис, наистина е хищник.

Бъдете бдителни, космически туристи!