Космосът е враждебно място

Рixabay.com
  • 2 август 2016 г. в 10:13 Последна промяна:
    2 август 2016 г. в 10:15

Често се любуваме на нощното небе, което изглежда спокойно и ведро, сякаш канещо ни да полетим. Не се лъжете. Истинската вселена е груба смесица от неща които са адски горещи или смразяващо ледени. Космосът е пълен със смъртоносни частици и радиация. Изкусителната гледка може да се окаже измамно коварна.

Да започнем с астероидите, които всеки момент могат да ни бомбардират и да нанесат непоправими и катастрофални последици за Земята и хората. Да продължим със слънчевите изригвания, които могат фатално да повлияят върху човешкия живот тук на Земята или пък ако хората полетят към Марс, например. След това да вземем самия Марс, където околната среда е толкова враждебна, че не може въобще да се сравни с нищо на Земята. Тази непривлекателна страна на космоса е добре известна, но има и доста по-големи злини, за които по-рядко мислим.

Ето например гравитационните вълни. За тях се говори, че са най-голямото откритие на последните години. Това че тяхната сила не е голяма се дължи на факта, че идват от далече. Слабото разклащането на пространство-времето, което предизвика толкова коментари в началото на годината,  е резултат от сблъсък на две черни дупки, които имат комбинираната маса на пет дузини слънца. Този сблъсък бързо освобождава толкова енергия, колкото всички звезди в нашата галактика са освободили от векове.Този гигантски сблъсък на черни дупки раздвижи космоса тук в нашата слънчева система, на повече от един милиард светлинни години от сблъсъка и освободи толкова радиация, която би била способна да унищожи всяка форма на живот, ако беше по-близо. Това е сблъсък предизвикал експлозия с несравнима сила.

Но има и нещо друго, по-опасно– Гама лъчите. Когато звездите умират, те не гаснат тихо и спокойно в нощното небе. Загивайки те предизвикват имплозия от която резултатът е черна дупка от която изригват Гама лъчи, трилиони пъти по-силни от Слънцето. Тези лъчи са изключително концентрирани и могат да разрушат атмосферата на планети отдалечени на светлинни години. Гама лъчите не са редки в космоса, астрономите откриват нови потоци от тях едва ли не  всеки ден. Източник са различни галактики. Всички тези опасности за хората, според много учени правят космоса недостъпно място. Според скорошни изследвания заради Гама лъчите 90% от галактиките не са пригодни за живот, като това важи и за Млечния път, вероятно с изключение на външните му слоеве, където е и нашата система.