Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Личен летателен апарат

личен летателен апарат
7 декември 2015 г. в 00:01
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:27

Екип студенти по инженерство от Националния сингапурски университет (NUS) успешно са конструирали първият личен летателен апарат в историята на Сингапур. Машината е наречена Snowstorm (Снежна буря). Състои се от сложни двигатели, няколко перки и надуваеми топки за кацане, а формата му наподобява шестоъгълник. Snowstorm е с електрическо задвижване и е способен да излита и каца вертикално. Целият контрол се осъществява само от едно лице. Инженерите виждат изобретението  като семпъл и екологично чист начин да реализираме мечтата си за летене.

Прототипът е построен в рамките на една година. За момента може да товароносимостта му е 70 килограма и може да се задържи във въздуха само 5 минути. Приложението му в транспортната индустрия все още е неясно, но Snowstorm може да се превърне в любимо занимание за свободното време – все пак става въпрос за летене.

Идеята хората да летят сами, без нужда от пилот или голям летателен апарат, присъства често в научната фантастика. Но студентите от NUS са показали, че тя е съвсем постижима.

Електрическият летателен апарат е оборудван  с 24 двигателя, всеки с по една перка с диаметър 76 см. Мощността на всеки двигател е 2.2 kW. Шестоъгълната рамка е направена анодизирани алуминиеви тръби, карбонови нишки и кевларени въжета. Пилотското място е в центъра на машината, а тежестта се носи от шест крака, предназначени за кацане. Краката завършват с надуваеми топки, които поемат удара при кацане. Три независими презареждащи се литиеви батерии предоставят мощност от 52.8 kW.

Безопасността на пилота е осигурена чрез пет-точков колан, който не позволява изместване от предназначеното място. Контролната система позволява на пилота да контролира всички възможния движения и маневри. В добавка, Snowstorm предоставя няколко режима на автоматично пилотиране, включително поддържане на височина и реене във въздуха. Инженерите са взели и допълнителни мерки за безопасност, вграждайки отделен превключвател за наземен контрол, който ще позволява апаратът да бъде приземен, дори и ако пилотът загуби контрол.

Екипът ще продължи да изпипва механичната конфигурация на Snowstorm, както и контролният софтуер, за да може скоро летателният апарат да излезе на пазара като средство за забавление.

Science Daily

Категории на статията:
Иновации