Намериха „измамна“ планета с размера на Земята

Рixabay.com
Ивайло Красимиров

Учени са открили това, което според тях може да е най-малката свободно плаваща планета, откривана някога. Планетата е открита от изследователи от Варшавския университет в средата на Млечния път и се смята, че е и размери между тези на Земята и Марс.

Свободно плаващите или планети „измамници“, не обикалят около звезда и са известни с това, че са трудни за откриване.

Изследователите са използвали техника, наречена „микролинзинг“, която позволява на учените да намерят планети, които иначе не биха могли да наблюдават.

„Измамните планети не обикалят около звезда, те са гравитационно необвързани с нито една звезда домакин. Те не излъчват никаква видима радиация, така че не могат да бъдат открити с помощта на традиционни астрофизични техники “, обяснява в Twitter Пшемек Мроз, един от съавторите на изследването.

„Обектът е един от най-добрите кандидати за „измамна“ планета със земна маса, открита до момента. Може да е бил планетарен ембрион, който е бил изхвърлен от родителската си планетарна система ,“ казва Мроз.

Scientific American отбелязва, че учените все още трябва да потвърдят статута на планетата „измамник“, но че тя ще представлява най-малката свободно плаваща планета, откривана някога.

НАСА, която работи и върху телескоп, който ще може да наблюдава свободно плаващи планети, заяви, че измамните планети могат да ни помогнат да научим за това как се формират планетите.