Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Намериха края на Млечния път

25 март 2020 г. в 10:15
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:17

Астрономи са открили „ръба“ на нашата галактика Млечния път, използвайки движението в близост до галактиките, за да определят колко голяма е нашата галактика.

Тя има умопомрачително големи размери: 1.9 милиона светлинни години в диаметър, или повече от 15 пъти по-широка от светещия спирален диск (светещата част, която дава името на галактиката).

Разтягането далеч отвъд това е ореол от невидима „тъмна материя“, която, тъй като не излъчва светлина, е изключително трудна за засичане и измерване.

Учени от Университета Дърам измерват движенията на обекти около Млечния път, за да открият мястото, където Млечният път свършва, се обяснява в статия публикувана в Arxiv.org.

Учените са използвали симулации за това как се образуват големи галактики и откриват, че при „ръба“ скоростта на други орбитални галактики рязко спада.

Али Дисън и нейният екип от университета в Дърам откриват подобен „спад“ на 950 000 светлинни години от центъра на Млечния път.

Това означава, че диаметърът на галактиката е около 1,9 милиона светлинни години.

Учените казват, че там няма само тъмна материя, а все още има и звезди, въпреки че не са толкова много, колкото в централния диск на Млечния път, съобщава Science News.

Дисън казва: „Галактиката има добре дефиниран ръб. Краят на звездите е много рязък, като звездите просто спират в определен радиус. „

Изследователите пишат в своя труд: „При много анализи на ореола на Млечния път, външната му граница е основно ограничение за измервания. Често изборът за край на галактиката е субективен, но считаме, че е за предпочитане външния ръб или край на галактиката да се дефинира физически и / или да се определи чрез наблюдения.

„Тук сме свързали границата на основното разпределение на тъмната материя с наблюдавания звезден ореол и популацията на звездите джуджета в галактиката.“

„Има голяма надежда, че бъдещите данни ще осигурят по-стабилно и точно измерване на края на Млечния път и близките до него галактики в сравнение с това, което представихме тук“, заключават авторите.