Наследницата на МКС отива зад Луната

© NASA

Международната космическа станция (МКС) ще бъде експлоатирана до 2020 г. Но учените и инженерите вече мислят за следващия проект. Новата станция може да бъде изградена в т.нар. втора точка на Лагранж от системата Земя-Луна.

Участниците в програмата по строителството на МКС изработват съгласувана позиция за по-нататъшно усвояване на космическото пространство след завършването на експлоатацията на МКС. Днес най-голяма подкрепа намира предложението по създаването на посещаема платформа в точка на Лагранж L2, става ясно от източници в космическия отрасъл, цитирани от Интерфакс.

Създаването на орбитална база зад орбитата на Луната ще бъде отправна точка за изследване на Луната, Марс и други планети от Слънчевата система. Базата в тази точка може да бъде използвана като далечен космодрум – в нея може да се складират гориво, модули за космически кораби и да спират екипажите на пилотираните мисии.

В точка L2 станцията ще се намира в относително стабилно положение, което ще позволи лесно да се поддържа връзка с обекти от обратната страна на Луната. Освен това пускането на кораби за изследване на планети от Слънчевата система на такава база ще изискват по-малко гориво от старта в ниска земна орбита – гравитацията на Земята тук не оказва такова влияние.