Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Откриха древни „гиганти“, които имат роля в човешката еволюция

28 юли 2024 г. в 19:43
Последно: 28 юли 2024 г. в 19:43

Изследователи откриха останки от геноми, оставени от древни гигантски вируси в ДНК на едноклетъчен организъм, с когото имаме прародител.

Историята на Земята датира от преди повече от 4,5 милиарда години – време, през което се е превърнала в дом голям брой организми. Но как се е зародил животът на планетата и как са се развили сложните организми – това все още е обект на изследване от страна на учените.

Те обаче са успели да открият нещо любопитно – древни гигантски вируси може да са допринесли за еволюцията на нашите предци, пише Science Alert.

В ново проучване учените са открили останки от геноми, оставени от древни гигантски вируси в ДНК на едноклетъчен организъм, с който сложни организми като нас споделят общ прародител.

Откритието на екип от Лондонския университет Queen Marry предполага, че древните гигантски вируси може да са изиграли по-голяма роля в нашата еволюция, отколкото сме смятали преди.

Авторите на изследването смятат, че вирусите са допринесли с гени, които биха могли да дадат на клетки като предшественика на симбиотичния еукариот Amoebidium предимство за оцеляване.

Според Солер, откритието променя нашето разбиране за връзката между вирусите и техните гостоприемници.

Науката е склонна да разглежда вирусите като нашественици, но резултатите от проучването предполагат по-сложни отношения.

Нещо повече, авторите на изследването смятат, че този механизъм не само е позволил на микробите да оцелеят, благодарение на внесените от гигантските вируси гени, но са ги включили и в своето генно наследство.

Процесът е продължителен и динамичен.