Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Откриха следи от езеро на Марс

9 август 2015 г. в 11:02
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:24

Учените откриха следи от езеро на Марс. В дълбоката древност то може да е било пълно с вода, годна за съществуването на живот, пишат изследователите в статия, публикувана в сп. Geology.

Екип учени от университета на Колорадо в Боулдър са изучили покрита със сол територия на Червената планета с размер около 18 квадратни мили, и са стигнали до извода, че в древното минало на Марс това може да е било езеро с голям обем вода.

Както е известно, голямо количество солни отлагания се явяват един от признаците на изпарение на водоемите. С помощта на цифрово картографиране на местността и минерален анализ учените са стигнали до извода, че това може да е било едно от последните големи езера на Марс, съществувало много дълго.

Като изучили особеностите на солните отлагания, изследователите са изчислили, че нивото на соленост на водата в езерото може да е било на нивото на земните океани. А това значи, че неговата водна среда може да била съвсем годна за съществуването на микроби.