Как да получите собствена ДНК в домашни условия? (ВИДЕО)

Рixabay.com

Привърженици на неправителствените биотехнологии са представили видео с инструкции, които всеки желаещ може да използва, за да получи собствена ДНК в домашни условия, без специално оборудване и химикали, съобщава Popular Science.

Във всяка клетка на човека (и други животни, растения и гъби) се съдържа дезоксирибонуклеинова киселина (ДНК) – макромолекула, която осигурява съхранението, предаването от поколение на поколение и реализацията на генетичната програма за развитие и функциониране на живите организми.

Обикновено ДНК се намира в ядрото на клетката в състава на хромозомите.

Биолозите съветват желаещите да получат образец на ДНК да напълнят малка чашка (например ракиена) със собствена слюнка до една четвърт от нейния обем.

След това към нея се капват няколко капки миещ препарат за съдове – той трябва да съдържа натриев лаурилсулфат, който осъществява лизис (разрушава клетъчните стени).

Малко ананасов сок ще отстрани белтъците, „излели“ се от клетките заедно с ДНК. След това щипка сол – благодарение на това вещество молекулите на ДНК започват да се групират.

Накрая в чашата се налива алкохол с висок градус с помощта на сламка (за изолация на генетичния материал от външната среда). Изваждането на ДНК може да стане с клечка за зъби.