Разписание на планетите през септември: какво интересно ще има на небето

Умопомрачителна Венера, нисък Меркурий и скрит Сатурн ще разнообразяват септемврийския небосклон.

Предлагаме ви кратък календар на главните астрономически събития в първия есенен месец.

4 септември

Веднага след залеза наблюдавайте южната част на небосклона – ще видите Меркурий. Между залеза на Слънцето и залеза на Меркурий ще има само 15 минути, така че не пропускайте да видите най-близката до Слънцето планета, която винаги се крие в неговите лъчи.

Нощта на 30 септември Меркурий ще премине между Земята и Слънцето. Такова явление се нарича долно съединение.

10 септември

Пред изгрева (3:10 часа) в източната част на небето ще се покаже красавицата Венера. Яркостта на планетата ще бъде максимална на 20 септември. Блясъкът на Венера ще бъде 23 пъти по-ярък от най-ярката звезда на небето – Сириус. Сутрин рано може да се видят едновременно тънкият сърп на Венера и бледият оранжево-жълт Марс. Отлична гледка за начало на деня – пожелаваме ви да се заредите с нея!

11 септември

Юпитер почти вертикално изгрява от източния хоризонт по време на септемврийския сутрешен сумрак един час преди изгрева. Към края на месеца газовият гигант ще се издига два часа преди изгрева и ще е се вижда много по-лесно в небето.

18 септември

Сатурн в съзвездие Везни (според астролозите Сатурн е в знака Скорпион, но астрономично той се намира в съзвездие Везни в югозападната част на небето не се хвърля на очи. Но Властелинът на пръстените все още е по-ярък от Антарес – най-ярката звезда в съзвездие Скорпион. Вечерният Сатурн с 2,5 градуса се отклонява вляво от полумесеца.

25 септември

Марс се намира на 0,8 градуса северно от звездата Регул в съзвездие Лъв. Червената планета е 2 пъти по-бледа от синкавата звезда. Контрастният дует се разполага на 11 градуса вляво под Венера и на 10 градуса вдясно над Юпитер.

Цялото това съзвездие от небесни тела може да се наблюдава три часа преди разсъмване.

Пожелаваме ви меки септемврийски нощи, безоблачно небе и незабравими спомени!