Учени твърдят, че са създали подмладяващи хапчета

Канадски учени от университета Макмастър заявиха за разработката на така наречените хапчета на младостта, помагащи да се обърнат назад вредните последствия от деменцията и други възрастови заболявания. Клиничните изпитани на новото средство могат да се проведат в близките две години, пише Newsmax.

В основата на таблетките, които ще се предлагат като хранителна добавка, е коктейл от 30 витамини и минерали. По-конкретно формулата подразбира използването на витамини В, С, D, фолиева киселина, както и екстракт от зелен чай и рибено масло.

Според изследователите това средство би могло да забави развитието на разрушителните неврологични заболявания, такива като Алцхаймер и Паркинсон.

В този план показателни са експерименти, проведени на лабораторни мишки. В последното изследване учените са използвали гризачи, които са загубили повече от половината си клетки на главния мозък, което засегнало много области на този орган. По този начин учените имитирали тежък стадий на Алцхаймер.

След като мишките ежедневно в продължение на няколко месеца получавали добавката, при тях се отбелязало значително подобрение в състоянието. С времето препаратът изцяло отстранил ефекта на загуба на мозъчни клетки и спрял снижаването на когнитивните функции. Освен това при животните се подобрили зрението, равновесието, двигателната активност и обонянието, чието снижаване често се асоциира с развитие на неврологични заболявания.

Учените се надяват, че коктейлът от жизненоважни компоненти може да предотврати и дори да обърне назад загубата на неврони при хората, като по този начин спре развитието на Алцхаймер, Паркинсон и заболявания на моторните неврони.

Както е установил анализът, добавката влияе на митохондриите – така наречените „енергийни фабрики“ на клетките. С приемането на хапчетата в митохондриите се изработват по-малко свободни радикали, които, както се смята, се явяват причина за стареенето.

Резултатите от изследването са публикувани в изданието Environmental and Molecular Mutagenesis.