Земята от Космоса след Рождество

©NASA / NOAA

НАСА ни подари нова космическа снимка на нашата планета. Независимо че периодично имаме възможност да се любуваме на великолепните изображения, направени от орбиталните спътници и от борда на Международната космическа станция, всяка нова снимка ни кара да се възхищаваме все повече на нашата уникална Земя.

И този път можем да се удивим на всички прелести на нашата планета. Тази възможност ни се предоставя благодарение на камерите на американския метеорологичен спътник от серията GOES, който е заснел Земята от височина около 37 километра.

GOES са геостационарни спътници за наблюдение на околната среда. Те се управляват от Американската национална информационна служба за спътникови данни за околната среда (NESDIS) и благодарение на тях се правят прогнози за времето, следят се урагани и се провеждат метеорологични изследвания. Спътниците и наземната инфраструктура на системите предоставят на такива потребители като Националната служба за времето (NWS) непрекъснат поток данни за околната среда.

Спътниците GOES са изведени на геостационарна орбита от „Кейп Канаверъл” във Флорида. Първият от серията спътници е пуснат в далечната 1975 г., а последният – през 2010 г. Но последният изстрелян спътник и до днес се намира в етап на тестове. Пускането на следващия е планиран за 2014 г. Повечето от спътниците GOES вече са изведени от експлоатация.

· ·