Рядко Студено пълнолуние озарява Рождество

От 1977 година пълнолунието не е озарявало Рождество Христово. Но сега ярката Луна е истински подарък за всички любители на небесните зрелища.

Пълнолунието, съвпадащо с Рождество Христово, се смята за рядко явление и се нарича Студено пълнолуние, тъй като ознаменува началото на астрономическата зима северно от екватора.

Астрономическата зима започва в деня на зимното слънцестоене (тази година то беше на 22 декември) и завършва с пролетното равноденствие (21 март).

Рядкото Студено пълнолуние ще се случи отново чак през 2034 година, затова астрономите препоръчват да не забравяме да погледнем към небето.

„Когато наблюдаваме лунния диск в такива моменти, винаги следва да помним, че Луната е нещо повече от просто наша небесна съседка“, отбелязва Джон Келър (John Keller) от Центъра за космически полети „Годард“ на НАСА. „Геоложката история на Земята и Луната са тясно свързани помежду си и Земята би била съвсем друга планета без Луната.“

Ние от Мегавселена можем само да ви пожелаем рядката небесна гледка да донесе на всички вас незабравими прекрасни емоции, а Коледа да ви дари с мечтани чудеса!