„Кеплер“ премина в авариен режим на 120 млн. км от Земята

© NASA/ JPL-Caltech

Астрономическият телескоп-спътник „Кеплер“, който търси планети извън Слънчевата система, се намира в авариен режим, съобщава НАСА.

„По време на планиран контакт със системите на спътника инженерите откриха, че той е в авариен режим от 36 часа“, става ясно от съобщението, цитирано от РИА Новости.

Специалистите на НАСА отбелязват, че аварийният режим означава най-ниското ниво на активност на апарата. Сега „Кеплер“ се намира на 75 милиона мили (120 млн. километра) от Земята и обмяната на комуникация с него протича много бавно.

За последен път инженерите са влизали във връзка с „Кеплер“ на 4 април, когато системите на телескопа са били в добро състояние.

По-рано инженерите възнамеряваха да ориентират спътника за маневри към центъра на Млечния път, в рамките на изпълняваната от него мисия, отбелязват от НАСА.

„Кеплер“ вече излезе от строя през 2013 година, но през 2014 г. специалистите успяха да го „възкресят“.

Спътникът-телескоп „Кеплер“ и подобни на него търсят екзопланети по така наречения транзитен метод – те следят периодичните спадания в яркостта на звезди, които може да са предизвикани от преминаване на сравнително тъмна планета по яркия диск на светилото.

Подобна методика позволява бързо, макар и недостатъчно точно, да се откриват планети и да се изучават техните свойства.