„Краят на света”. Гледайте онлайн

© NASA Johnson Space Center

Slooh Space Camera, намираща се на телескопа на Канарските острови, още от началото на тази седмица е „организирала” преки наблюдения на „небесните събития”. Ако сте сред тези, които се вълнуват за „края на света”, с очите си можете да наблюдавате обстановката около Земята. Всеки желаещ може да търси признаци за гигантски слънчеви бури, приближаващи се астероиди или други потенциално опасни обекти, сочени за своеобразни „апокалиптични инструменти 2012”.

„Вместо да предлагаме на учените да развенчават многото глупави сценарии за края на света, които са парализирали почти целия свят и които са причина за панически настроения… Slooh предлага всеки да проследи събитията и да си изработи собствено отношение към ставащото”, казва Боб Берман, журналист от сп. Astronomy Magazine. Той добавя, че Slooh ще наблюдава планетите, което ще позволи веднага да се забележи нещо необикновено.

Всекидневно Slooh се фокусира на различни „апокалиптично проблемни области” – от гигантски изригвания на Слънцето до сблъсъци с митични планети.

Всеки желаещ може да види разписанието и да проведе наблюдения в онлайн режим на сайта на Slooh.

В това време учените от НАСА съвместно с други научни организации продължават да убеждават, че няма поводи за притеснения.

Изследователите от НАСА твърдят, че „не съществуват никакви заплахи, свързани с 2012 година”. Но 21 декември все пак е особена дата – това е денят на зимното слънцестоене.