Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ксеноботи – първите живи роботи в света, които ще могат да се възпроизвеждат

1 декември 2021 г. в 00:28
Последно: 19 юни 2024 г. в 10:16

„Учените, създали ксеноботи, първите живи роботи в света, казват, че формите на живот са „първите в историята, самовъзпроизвеждащи се живи роботи“.

Първоначално малките организми бяха показани през 2020 г. Роботите бяха сглобени от сърдечни и кожни стволови клетки, принадлежащи на африканската жаба с нокти. Те могат да се движат самостоятелно около седмица, преди да останат без енергия, самолекуват се и се разпадат по естествен път.

Учени от Университета във Върмонт, Университета Тъфтс и Института Wyss за биологично инженерство към Харвардския университет, публикуваха изследване тази седмица, според което са открили нов тип биологична репродукция, различна от всички други известни растителни или животински видове, според съобщение за пресата, публикувано от Института Wyss.

„Хората са мислили от доста дълго време, че сме измислили всички начини, по които животът може да се възпроизвежда или репликира. Но това е нещо, което никога досега не е наблюдавано“, казва Дъглас Блекистън, старши учен в Tufts.

Учените казват, че новото изследване може да бъде от полза и употреба в медицинската област.

„Ако знаехме как да кажем на колекции от клетки да правят това, което искаме да правят, в крайна сметка това е регенеративна медицина – това е решението за травматични наранявания, вродени дефекти, рак и стареене“, казва д-р Майкъл Левин, един от ръководителите на изследването, добавя: „Всички тези различни проблеми са тук, защото не знаем как да предвидим и контролираме какви групи клетки ще изградят. Ксеноботите са нова платформа за обучението ни.“