НАСА: Към Земята се носи двойник на Челябинския метеорит

© SINC

Към Земята се приближава неголям астероид, който е само с 10 метра по-голям от изгорелия над Челябинск метеорит, съобщава сайтът на Лабораторията за реактивно движение на НАСА.

На 5 март 2016 година астероидът 2013 TX68 ще прелети на разстояние 17 000 километра.

По оценки на учените небесното тяло е с диаметър около 30 метра и ако навлезе в атмосферата на земята, то по-скоро ще произведе взрив, два пъти по-силен от челябинския си братовчед.

Астероидът вече е преминавал покрай Земята преди две години, но е прелетял на „най-комфортното разстояние от 2 милиона километра“. Независимо че през март обектът, подобен на Челябинския метеорит, ще прелети по-близо, не се очаква сблъсък със Земята. При това учените казват, че все още е невъзможно да се изчисли неговата траектория.

На 15 февруари 2013 година в 9:22 часа местно време над територията на Челябинска област прелетя метеорит със свръхзвукова скорост и ярка следа от светлина. В 3:20 часа по Гринуич е регистриран трус с магнитуд около 4 по Рихтер на километър югозападно от центъра на Челябинск. На Земята това събитие е наблюдавано като мощен взрив.

Няколко минути след взрива (по свидетелства на очевидци – от 77 секунди до три минути, в зависимост от разстоянието) на Земята е дошла ударната вълна. Ивицата на въздействие на ударната вълна върху повърхността е била около 130 километра дълга и 50 километра широка. Площта на поражение на ударната вълна е била 6500 квадратни километра.

Според резултатите от изследването на фрагменти от Челябинския метеорит на учените от Института по геохимия и аналитична химия към РАН са заявили, че космическият обект, паднал в района на Челябинск, някога се е откъснал от сравнително голям астероид, пише РИА Новости.