Не, Марс няма да стане втора Луна

NASA
Димитър Димитров

Напоследък излизат доста слухове, свързани с Космоса. Например, че астероид ще удари Земята или че на 4 януари планетарно подреждане ще понижи драстично гравитацията на Земята.

Най-новата спекулация е, че днес, 27 август, хората ще виждат две луни в нощното небе, защото Марс ще се приближи толкова много, че ще изглежда с размерите на Луната.

Но това няма да се случи. НАСА и Канадската космическа агенция отдавна са отхвърлили слуха, защото, най-просто казано, фактите не го позволяват. Като за начало Марс е наистина доста далече от нас (около 225 милиона километра). Луната се намира на около 384 хиляди километра от Земята. Разликата е огромна.

Колкото и да се приближи, Червената планета никога няма да е толкова близо до Земята. А ако беше, щяхме да имаме сериозни проблеми с гравитационното привличане.

Слухът за това, че Марс ще изглежда с размерите на Луната, идва от научно недоразумение през 2003 година, когато Марс прави най-голямото си приближаване за последните 60 000 години – отново на 27 август. Тогава Червената планета наистина изглеждала около шест пъти по-голяма, но отново не се и доближавала до размерите на Луната в нощното небе, а се е намирала само на 56 милиона километра от нас.

Така че – съжаляваме, но тази седмица няма да има две луни. Шеговито, във Facebook страницата на Канадската космическа агенция пише „Не, не, не и не!“.

Но Марс е интересна планета, независимо дали изглежда огромна в нощното небе. Имаме и роботи, които я изследват, така че може да очакваме все интересни неща от нея за в бъдеще.

Science Alert