Нови догадки за древните хора Homo naledi

През 2013 година в Южноафриканската република, в местността Люлка на човечеството и пещера с названието Изгряваща звезда са открити многобройни кости на човекоподобни същества, чийто мозък бил два пъти по-малък от мозъка на съвременните хора.

Находката е дело на археолози под ръководството на Лий Бергер. Учените решили да кръстят изкопаемия вид и претендент за прародител на човека Homo naledi и започнали да гадаят защо древните хора са се оказали „погребани“ в пещера.

Както съобщава Daily Mail, учените са установили, че 15 представители на Homo naledi вероятно са попаднали в пещерата от друго място, разположено по-близо към земята. Напълно е възможно 1150-те кости да са били отнесени от подпочвени води в пещерата, смятат специалистите.

„Ето в какво е уловката: учените не са могли да разберат как костите са могли да попаднат в тази камера на пещерата – коментира пред Газета.Ru Александър Соколов, автор на книгата „Митове за еволюцията на човека“. – Камерата се намира далече от повърхността и към нея води само дълъг тесен канал.

Любителят на сензации Лий Бергер казва: хората в пещерата са били хвърлени от техни съплеменници. Фактически може да е ставало дума за погребален ритуал. Но от тези същества с малък мозък, много далечни от австралопитеците, никой не е очаквал това. Новото обяснение е по-прозаично, затова изглежда и по-вероятно. Телата са отнесени в камерата от подземни води. Никакви погребения. Интересно, какво ли ще отговори Лий Бергер?

Това, че някога телата са се намирали по-близо до повърхността, е разбрано по следи от насекоми и охлюви върху костите. Охлюви и бръмбари не се срещат на такива дълбочини! Съдейки по следите от ерозия, костите са подлагани на действието на подпочвени води. Оттук е възникнала и новата хипотеза.“

Учените изказват и мисъл, че всичките 15 древни хора може да са се озовали в пещерата в резултат на срутване.