Ново изследване потвърди: има прекалено много изследвания!

В крайна сметка беше нужно още едно изследване, за да се потвърди, че главите на учените са затрупани с толкова огромно количество различни изследователски материал, че това вече влияе на интелектуалните им особености.

Група учени съставили сложни уравнения, благодарение на които са направили извод, че в новата епоха на масмедии им се налага да си имат работа с неизмеримо големи обеми информация във вид на всякакъв род материали и публикации, което неизбежно снижава вниманието на изследователите към имащите наистина важно значение научни работи.

Авторите на изследването са открили, че „отслабването“ на вниманието на учените към значими изследвания в своите области набира темпо. Това означава, че те забравят за начините за изследвания по-бързо, отколкото преди, поради зашеметяващото количество материали, които те забравят на секундата, щом станат от работната маса, за да хапнат сандвич.

Учените открили, че това се случва поради „експоненциалния ръст на броя на публикациите, неизбежно ускоряващ оборота на научни работи, което физически ограничава възможността на учените да проследяват цялата научна литература“.

Освен постоянния проблем с прекомерната претовареност, появата на нова болест – страх да не се пропусне нещо важно и интересно и други подобни неща, прекаленото много изследвания създават опасност повечето учени все по-често и по-често да забравят за важните научни разработки.