Откриха нови осем повтарящи се бързи радио избухвания

Тази естествена цветна снимка на галактики е направена с помощта на телескопа „Хъбъл” и телескопите „Мауна Кеа” на Хаваите.
© NASA, ESA, CFHT, CXO, M.J. Jee (University of California, Davis), and A. Mahdavi (San Francisco State University)

Бързи радио избухвания (Fast Radio Bursts – FRB)

През 2007 г. астрономите за първи път откриха високоенергиен радио сигнал, идващ от място далеч извън нашата галактика. Тъй като нито източникът, нито причината за този сигнал бяха ясни, някои представители на академичните среди започнаха да спекулират, че сигналът може да е съобщение от извънземна цивилизация.

Оттогава досега учените са изолирали десетки подобни сигнали, но само два пъти досега са засичали многобройни сигнали, идващи от единичен източник. Сега астрономите съобщават за цели осем повтарящи се FRB – откритие, което се надяват да помогне за разбирането на странния феномен.

Международният екип астрономи, който стои зад откритието, публикувано на предпечатния сървър arXiv, е открил повтарящите се FRB използвайки канадския радио телескоп за експериментално картографиране на водородна интензивност (Canadian Hydrogen Intensity Mapping Experiment radio telescope). Шест от новооткритите FRB сигнали са били еднократни. Друг обаче се е повторил три пъти, а цели 8 сигнала са произвели 10 избухвания.

В допълнение към драматично нарастналия брой на познатите повтарящи се бързи радио избухвания, изследването на екипа дава нова информация за продължителността на FRB – повтарящите се сигнали траят по-дълго от еднократните, както и за честотния дрейф – повечето от новите повтарящи се сигнали се движат надолу.

„Има много информация за хората, които се занимават с моделиране,“ казва Зиги Плеунс пред Science Alert. “Мисля, че ще помогне да разберем какво произвежда тези повтарящи се бързи радио избухвания. Мисля също, че нашата стратегия ще помогне на други екипи, които търсят повтарящи се FRB.”

Източник: Futurism.com