Пътешествията във времето: реалност и фантазии

• 26 февруари 2016 г. в 00:01 Последна промяна:
    26 февруари 2016 г. в 07:36

Пътешествията във времето не дават покой на учени, писатели фантасти и просто любители на приключенията. Изследователите и до днес търсят възможности за създаване на машина на времето и не изключват вероятността за подобни пътешествия.

Сергей Попов, доктор на физико-математическите науки и водещ учен на Държавния астрономически институт „Щернберг“ при Московския държавен университет, е разказал преди дни, че руските учени работят над проектирането на машина на времето. Ученият споделил, че подобни проекти са разглеждани за първи път от МГУ още преди 20 години, но тази информация е престанала да бъде секретна едва наскоро.

„В общата теория на относителността има решения с червеевите дупки, които теоретично… позволяват да се попадне в миналото. Ние просто взехме теорията и започнахме да я прилагаме в тези области, където не се знае дали тя е приложима, или не. Да, има такава идея, има такива уравнения, но ние не знаем дали може да стане, или не“, заявил Попов в ефира на радио „Говорит Москва“.

Ученият подчертал, че за реализацията на тази идея са необходими открития в областта на фиксация на гравитационните вълни. Това ще позволи да се разбере повече за гравитацията и да се разбере, може ли да се използват решенията на общата теория на относителността в областта на пътуването във времето.

Различни времена и различни пространства

В последно време учените все повече се опитват да докажат възможността за пътешествия във времето. Миналата година израелският учен Амос Ори заяви, че съвременната наука има всички основания да говори за възможност на времевите пътешествия. За основа на такова твърдение той сочи теорията на Курт Гьодел, според която теорията на относителността не отрича съществуването на определени модели на пространството и времето.

Ори смята, че за създаването на машина на времето е необходимо наличието на гигантски гравитационни сили, които могат да придадат формата на фуния или пръстен на пространствено-времевата структура. При това всеки нов кръг от тази структура ще отнася човека все по-далече в миналото. Според учения необходимите гравитационни сили се намират близо до черни дупки.

Скок в заешка дупка

Колкото и изследвания да са проведени от учените, никой от тях не е могъл да докаже реалността на пътешествията във времето. Но никой не доказал и че те са невъзможни. В историята се срещат множество фактори, които не съответстват на общоприетата реалност. Някои неща например биха могли да се обяснят с пътешествия във времето.

В средата на юни 1950 година се случило трагично произшествие – на кръстовище недалеч от Таймс Скуеър в Ню Йорк кола лъснала 30-годишния Рудолф Фетц. Загиналият бил облечен в дреха, която била на мода през XIX век. У него имало вещи и писмо от 1876 г. Предметите били без признаци на стареене.

През 1982 година на база на ВВС протичали планови тренировъчни полети на изтребители. По време на полет един от изтребителите изведнъж изчезнал от радарите. Издирването му било безуспешно, а сигнал от пилота за бедствие нямало. Но след денонощие самолетът се приземил в базата. Пилотът не можел да повярва, че е отсъствал цяло денонощие. Изразходваното гориво в резервоара било равно на 12 минути полет.

Известни са и други подобни случаи, но науката не може да ги обясни. Неизвестни са и резултатите от разследването на подобни дела, тъй като официално за тях се съобщава рядко.

Най-често подобни истории се наричат измислици, а очевидците на подобни произшествия се смятат за луди. И все пак подобни случаи се случват и вълнуват умовете на учени, фантасти и обикновени хора.