Спасителна космическа бомбардировка

© NASA

Сега ние се страхуваме от удара на големи астероиди, които могат да унищожат всичко или голяма част от живота на нашата планета. Подобни катастрофи са се случвали няколко пъти за историята на планетата, но всички тези удари вероятно са направили нашата планета обитаема.

Обръщайки се към историята на бомбардировките на планетата, учените от университета в Ню Мексико предположили, че изключително благодарение на масираните атаки от Космоса преди 4 милиарда години нашата планета е станала годна за живот, пише Phys Org.

Голяма част от хлорните съединения са отлетели от планетата, а химическият състав на древни метеорити показва, че хлорът на Земята някога е бил десет пъти повече, отколкото сега.

Солеността на Световния океан без загубата на хлора би била горе-долу същата, както сега в Мъртво море. Разбира се, живот може да съществува в такива условия, но те са много по-трудни поради намалената изработка на кислород и отслабването на цикъла на водния обмен.

Загубата на хлора не може да се обясни с естествени процеси по загуба на леки елементи, необходима им е била помощ. Тази помощ е дошла от Космоса – изпаряването на леките елементи при ударите на метеоритите ускорило тяхната загуба.

Аналогични процеси са протичали на Марс, но тъй като тази планета е по-малка, то е претърпяла по-малко удари, така че сега на нея има два пъти повече хлор, отколкото на Земята.