Затвори x
IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Световната космическа икономика ще нарасне до $6,1 трлн. през 2064 г.

2 септември 2024 г. в 21:25
Последно: 2 септември 2024 г. в 20:21

Според доклад на фирмата за пазарни проучвания Markets and Markets световната космическа икономика ще достигне 6,1 трилиона долара до 2064 г. Най-важните фактори за това разширяване на пазара ще бъдат нарастващото търсене на сателитни услуги и създаването на нови технологии.

Инвестициите също ще играят важна роля в развитието на глобалната космическа икономика. Както правителства, така и частни компании все повече инвестират в различни проекти.

Според анализаторите, финансовите инжекции ще ускорят изграждането на инфраструктурата и провеждането на космически мисии.

„Изследването на космоса става все по-достъпно. А с това се отварят огромни бизнес възможности в различни индустрии. Нарастващото участие на частни компании в космическите полети, съчетано с напредъка на технологиите, ще допринесе за развитието на индустрията през следващите десетилетия“, казват експертите.

Авторите на доклада идентифицират няколко нови тенденции, които ще оформят бъдещето на индустрията.

На първо място стои комерсиализацията на космическите полети, развитието на всички видове интернет услуги и засиления интерес на частни компании към усвояването на полезни елементи от астероиди.

Неотдавна стартъп компанията Astroforge успя да събере 55 милиона долара за добив на платина на все още неназован астероид. В момента компанията разработва сонда – Vestri, която е трябва да бъде изстреляна през 2025 г.

Като се има предвид, че космическата индустрия продължава да се развива, анализаторите препоръчват властите в различните държави и частните компании да се адаптират към новите предизвикателства и възможности.

„Бъдещето на космоса не е просто изследване, то е използването на потенциала на наличностите за подобряване на живота на Земята“, коментират в заключение експертите.

В края на миналата година световната космическа икономика отбеляза ръст от над 7%.

Докладът на Space Foundation посочва, че 7,4% повече пари са били похарчени за тази индустрия през 2023 г., отколкото през 2022 г. Сред приоритетните области са били изстрелването на сателити и „космическата“ защита, пише Space Daily.