В САЩ се изплашиха от руски военен спътник

Руският военен спътник „Космос-2504“, изстрелян през март, привлякъл вниманието на американските специалисти, съобщава SpaceNews.

Според представители на Пентагона спътникът извършил поне 11 маневри по сближаване до ускорителния блок, който го извел на орбита.

„Такава възможност за маневриране, макар и не задължително, говори, че става дума за орбитално антиспътниково оръжие“, пише порталът, цитиран от РИА Новости.

Представители на ВВС твърдяха по-рано, че внимателно са следили спътника, а по-късно към тях се присъединили и независими експерти.

„Космос-2504“ се следи внимателно и от обединения център за космически операции в стратегическото командване на САЩ, добавя SpaceNews.

Чиновниците от отбранителното министерство на САЩ се опасяват, че този спътник, заедно с аналогичния „Космос-2499“ представляват заплаха за американските космически системи.

По думите на Джон Шелдън, директор на Института „Джордж Маршал“, маневрите на спътника демонстрират, че „Възможностите се намират в ръцете на страните (Русия и Китай – бел. ред.), които в бъдеще може да донесат неприятности на САЩ.

През юни бил изстрелян още един спътник „Космос-2505“.

Свят