Все пак на Марс е имало вода

© NASA

Глинестите минерали и скали, които обикновено се образуват, когато водата присъства за продължителен период от време на едно и също място обхваща много по-голяма част от повърхността на Марс, отколкото се смяташе.

Учените от Технологичния институт в Джорджия са открили минерали чрез спектрален анализ на данни от космическия апарат Mars Reconnaissance Orbiter.

Глинестите отлагания близо до кратера Игъл са многобройни, особено в сравнение с откритите около и във кратера Индевър. Експертите смятат, че глината е била повече в миналото, но вулканичната история в развитието на Марс вероятно е унижила част от нея.

Сега учените очакват снимки на породи с панорамна камера и анализ със спектрометър, за да се опитат да определят състава на скалите. Според думите им, ако открият възможност да вземат образец и да го изучат отблизо, то ще бъдат в състояние да определят състава на скалистите породи и историята на тяхното формиране, например в дълбоко езеро или в състава на малки вулканични системи.