Математиката предизвиква физическа болка

© nuchylee / FreeDigitalPhotos.net

Математиката може да бъде много болезнена. Изследователи от университета в Чикаго доказват, че хората, свързани с тази точна наука, по-силно усещат болка. Оказва се, че страхът, който възниква преди опита да се реши дадена задача или уравнение, засяга участъци от главния мозък, отговарящи за усещането за болка. Тази реакция може да се сравни с чакането в приемната на зъболекаря, където пациентът предчувства болката.

Известно е, че страхът затруднява работата на мозъка, забавя обработката на информация и пречи на решаването на задачи. Освен това колкото повече човек се страхува от математиката, толкова по-активна била тази мозъчна зона. Самото изпълнение на задачата обаче не предизвиквало никаква болка. Откритието още веднъж доказва известната теория, че неуспехите в математиката не зависят от способностите към тази наука.

По-рано учените изясниха, че други форми на стрес, като например травмираща раздяла, също могат да предизвикат физическа болка, но настоящото изследване акцентира върху реакцията на болка, свързана с очакването на предизвикващо страх събитие.

Сега учените се опитват да разберат може ли да се реши въпросният проблем, като се потисне активността на съответните мозъчни зони.

Изследването е публикувано в сп. PLOS ONE