7% от човешката ДНК се споделя уникално с други хора

Ивайло Красимиров

Приблизително 7% от генома на хората се споделя уникално с други хора, а не от други ранни предци, според проучване, публикувано в Science Advances.

„Това е доста малък процент“, казва за AP Нейтън Шефер, биолог от Калифорнийския университет и съавтор на статията.

„Този вид открития са причината учените да се отказват от мисълта, че ние, хората, сме толкова различни от неандерталците.“

Изследователите са използвали ДНК, получена от фосилни останки на вече изчезнали неандерталци и денисовци, датиращи от преди около 40 или 50 000 години, както и от 279 съвременни хора от цял ​​свят.

Изследователите установяват, че 1,5% от генома на хората е уникален за вида и е споделен между всички живи хора днес.

„Можем да кажем, че тези региони на генома са силно обогатени за гени, които са свързани с невронното развитие и мозъчната функция“, каза за AP биологът Ричард Грийн, съавтор на статията.