70 дни лежане за 18 000 долара. НАСА търси доброволци

безтегловност, микрогравитация

НАСА обяви набирането на участници в нов медицински експеримент, чиято цел е да изучи въздействието на безтегловността върху човешкия организъм.

Ще бъде изследван аспект, отнасящ се практически до пълно отсъствие на външно натоварване. За да имитира подобно състояние, на доброволеца ще се наложи да прекара десет седмици в кревата практически без движение.

Възнаграждението за участието е 18 000 долара, а описанието на експеримента CFT 70 е обяснено на сайта на НАСА.

Съществената сума обаче само на пръв поглед изглежда предлагана практически за нищо. Медиците предупреждават, че подобен опит може да предизвика болки в мускулите и ставите, не е ясно и как ще се отрази на психиката.

В периода на основния етап на експеримента от участника ще се изисква само едно – да лежи денонощно практически без движение, леко спуснал надолу глава и малко повдигнал нагоре краката. Доброволецът обаче ще може да чете и да гледа телевизия.

Въпросните 10 седмици ще бъдат предшествани от още две-три седмици подготвителен етап. Този период доброволецът ще прекара в условия, близки до болничния режим, тоест ще може да се движи из сградата, като ще премине през редица тестове.

Най-накрая, на третия, възстановителен етап от експеримента участниците ще бъдат подложени на интензивни физически натоварвания – гимнастически упражнения, разходки и каране на колело. Той ще продължи още две седмици.

На всички етапи медиците ще следят реакциите на човешкия организъм и ще провеждат всевъзможни тестове.

Те се надяват да получат полезна информация за това, което се случва в условия на липса на външно натоварване, снижаване на интензивността на сърдечносъдовата дейност, почти пълно бездействие на костната и мускулната тъкан.

Сега НАСА събира анкети на доброволци, за да избере участниците в експеримента. За жалост за участие е необходимо да сте гражданин или жител на САЩ.